Jak powstrzymać łzy, nigdy nie płakać z powodu urazy, bólu podczas rozmowy, w trudnej sytuacji, w miejscach publicznych, kiedy naprawdę chcesz

Często na naszej życiowej drodze pojawiają się problemy, a czasem, aby sobie z nimi poradzić, musimy puścić wodze emocji. W tym artykule pokażę ci, jak nauczyć się powstrzymywać łzy publicznie i jak odwrócić się i nie płakać, kiedy bardzo mocno, że byłoby pożądane 

Jak stłumić urazę i nie płakać podczas rozmowy

Czasami trudno jest kontrolować swoje emocje, a czasami jest to całkowicie niemożliwe, po prostu proszą o wyjście na zewnątrz. Oto kilka sposobów na przezwyciężenie uczucia słabości.

  • Zmiana uwagi. Zadawaj codzienne pytania, zadawaj sobie pytanie: „Czy wyłączyłem żelazko?”; „Czy moje mieszkanie jest zamknięte?” Ponadto możesz przypomnieć sobie ulubiony werset, jakąś ważną liczbę. Możesz także skoncentrować się na pewnym temacie, który składa się z drobnych szczegółów, dokładnie przemyśleć tę sprawę, odwrócić uwagę od negatywnych myśli. 
  • Wyobraźnia. Pomyśl o osobie, która cię zdenerwowała i wyobraź sobie ją w śmiesznym stroju, tylko nie śmiej się głośno. 
  • Gryzienie wargi. Aby emocje ustępowały szybciej, skup się na bólu fizycznym, skieruj uwagę na nieprzyjemne odczucia bólowe. 
  • Wstrzymywanie oddechu i skupianie się na nim. Wdychaj powoli i głęboko przez nos, a wydech przez usta, śledź proces i koncentruj się tylko na nim. W krytycznej sytuacji spróbuj na chwilę wstrzymać oddech i daj się uspokoić. 
  • SIP wody. Poświęć całą uwagę procesowi picia. Nie spiesz się, pij powoli i małymi łykami. 
  • Aktywność fizyczna. Ruch zawsze pomaga rozładować napięcie, więc spróbuj nagle wstać lub usiąść. Jeśli nie ma okazji do takich działań, możesz szybko zmienić pozycję, w której byłeś przez długi czas, wyprostować ramiona lub podnieść głowę. 
  • Unikanie bezpośredniego spojrzenia. Będąc w złym nastroju, każdy przejaw współczucia i litości może cię zranić, wywołując w ten sposób burzę emocji i łez. Takie poglądy i sympatie należy zignorować. 
  • Pomoc z improwizowanych przedmiotów – telefonu lub długopisu. W nagłej lub krytycznej sytuacji weź ołówek i zacznij pisać na kartce papieru coś zabawnego lub przyjemnego. Możesz także oderwać się od zmartwień za pomocą smartfona, sprawdzić sieci społecznościowe, obejrzeć ciekawy film. 
  • Możliwość wyjazdu w odpowiednim momencie. Jeśli w pokoju wybuchnie skandal, a namiętności się nagrzeją, opuść ten pokój. W ten sposób nie będziesz narażony na łzy i wyciszysz się. Gdy wszystko się uspokoi, możesz kontynuować rozmowę, ale spokojniej. 

Jeśli jednak zrezygnowałeś z rozluźnienia i nie powstrzymałeś swoich emocji, udzielę instrukcji, jak radzić sobie ze łzami.

  • Weź chłodną wodę w dłoń i umyj twarz i szyję. Alternatywnie możesz wziąć kawałek lodu i położyć go na nadgarstku. 
  • Przyjrzyj się uważnie przez lustro i pozwól sobie na uśmiech. 
  • Pomyśl o szczęśliwych chwilach, planach na przyszłość. 
  • Pij słodką herbatę. 
  • Spotkaj się z bliskim przyjacielem i opowiedz mu o swoich uczuciach. 

Jak powstrzymać łzy , kiedy naprawdę chcesz krzyczeć z bólu 

Istnieją cztery sposoby kontrolowania płaczu spowodowanego intensywnym bólem: 

  • Nie zamykaj oczu, otwórz je jak najszerzej, a teraz staraj się nie mrugać. 
  • Podnieś brwi, nie zmieniaj ich pozycji, dopóki odczucia bólu nie zaczną się zmniejszać. 
  • Spróbuj spojrzeć w górę bez podnoszenia głowy. To odwróci Twoją uwagę od bólu. 
  • Rozluźnij wszystkie mięśnie twarzy, a następnie otwórz szeroko usta i kilkakrotnie je zamknij. 

Jak kontrolować pojawianie się łez

Aby utrzymać swój stan emocjonalny pod kontrolą, musisz najpierw zwiększyć poczucie własnej wartości i zbudować pewność siebie. Można to zrobić za pomocą specjalnych codziennych treningów. Podejdź do lustra, powiedz sobie, że nic Ci nie grozi, poradzisz sobie z wszelkimi kłopotami i pokonasz wszelkie przeszkody, bo jesteś osobą silną i inteligentną. 

Psycholog Daria Milay

Warto też pamiętać z wyprzedzeniem o tych wszystkich chwilach, które wywołują niezwykle pozytywne emocje. Jest to konieczne, abyś w krytycznej sytuacji mógł wykorzystać te wspomnienia do odwrócenia uwagi i nie płaczu. 

Łzy są odpowiedzią organizmu na stresujące sytuacje. Czasami konieczne jest uwolnienie ich od emocji. Szybko pogodzisz się ze wszystkimi trudnościami, jeśli dasz sobie szansę na odrobinę smutku. Wraz ze łzami usuwane są toksyny z naszego organizmu.

Wideo

Co jeszcze mam zrobić , żeby nie płakać

W okresie silnego stresu oczy są stale w wilgotnym miejscu, wszystko wymyka się spod kontroli. Aby nie wpaść w depresję, musisz samodzielnie wywołać w sobie pozytywne emocje. Poświęć sobie cały dzień, oglądaj śmieszne komedie, słuchaj muzyki, tańcz do niej, zbierz znajomych, rozwijaj się z nimi. 

Innym sposobem jest czyszczenie. Aktywność fizyczna nie odbiera możliwości refleksji nad aktualną negatywną sytuacją, ale sprzątanie domu, poruszanie się, a ruch pomaga przyspieszyć produkcję żeńskich hormonów – estrogenów, a także endorfin, które podnoszą poziom odporności na stres i zmniejszają niepokój. Po 10 minutach sprzątania osoba nie tylko rozluźnia się i uspokaja, ale jest również w stanie opracować plan działania, aby poradzić sobie z kłopotami i trudnościami. 

Nie mogę powstrzymać łez: dlaczego łzawią mi oczy

Podam kilka najczęstszych wyjaśnień tego zjawiska.

  • Uszkodzenie błony śluzowej lub zanieczyszczenia. Jeśli twoje oko jest wodniste przez długi czas, co powoduje dyskomfort, natychmiast podejdź do lustra i dokładnie je zbadaj. Następnie dokładnie spłucz twarz wodą o temperaturze pokojowej. 
  • Proces zapalny. Bakterie, wirusy i grzyby mogą przedostać się do błony śluzowej, co powoduje zwiększone łzawienie. Jeśli napotkasz ten problem, pospiesz się, aby zobaczyć się z okulistą. Na pewno przepisze ci specjalne krople do oczu zawierające antybiotyk. 
  • Reakcja alergiczna. Trudno jest powstrzymać łzawienie z alergiami; powinieneś skonsultować się z lekarzem, który przepisze ci leki. 
  • Cebula. Aby nie płakać podczas krojenia takiego warzywa, najpierw trzymaj nóż kuchenny i samą cebulę pod bieżącą zimną wodą. Więc substancja powodująca łzawienie rozpuści się i nie dostanie się do powietrza.
  • Zmęczenie i zmęczenie. Taka łzawość jest łagodzona za pomocą kompresów z herbaty. Zanurz płatki kosmetyczne w liściach herbaty i nałóż je na oczy, odczekaj 15-20 minut. Lepiej jest przeprowadzić tę procedurę przed snem. Również ta metoda pomaga zwalczać drobne stany zapalne oczu.
  • Emocje. Trudno powstrzymać łzy wywołane wybuchami emocji. Nie powstrzymuj ich, ale pozwól sobie płakać, a potem pomyśl o jakimś szczęśliwym momencie. To odwróci Twoją uwagę od negatywności i stłumi przypływ emocji. 

Co robić i jak być, jeśli nie możesz płakać z bólu i urazy, ale wiele z nich byłoby pożądane 

Aby nie stracić uczuć, spróbuj poruszyć oczami. Jeśli stoisz twarzą w twarz z utrapieniem lub kimś, kto cię skrzywdził i nie chcesz okazywać swoich emocji, wykonaj następujące czynności: 

  • Mrugaj, aby przestać się łzawić. 
  • Pochyl oczy, a następnie podnieś je. To odwróci twoją uwagę od negatywów. 
  • Zamknij je. Będziesz miał trochę czasu, aby się wyciszyć i dokładnie przemyśleć, co się dzieje, a także ułożyć plan działania. 
  • Pamiętaj, aby oddychać, powinno być głębokie i spokojne. 

Ponadto istnieje inna technika – rozluźnienie mięśni twarzy. Jeśli nie jesteś zadowolony i nie wiem , co do zrobienia w celu nie płakać , zaakceptować swój zwykły wyraz twarzy. Rozluźnij brwi i usta, aby osoba nie wiedziała, że ​​jest z jakiegoś powodu zdenerwowana i nie zobaczy żadnych oznak zdenerwowania na Twojej twarzy. 

Konsultacje w pełnym wymiarze godzin

Jakie są cechy i zalety konsultacji twarzą w twarz?

Jeśli masz możliwość opuszczenia lokalu, koniecznie wyjdź na zewnątrz, zaczerpnij świeżego powietrza i uśmiechnij się. Uśmiech może błyskawicznie zmienić nastrój, kierując go na pozytywny. 

Jeśli poczujesz ucisk w gardle i czujesz, że zaraz nadejdą łzy, weź łyk wody, aby się zrelaksować i złagodzić napięcie. Jeśli nie masz takiego płynu pod ręką, staraj się oddychać równomiernie i powoli połykać ślinę. To uchroni cię przed uciskiem w gardle. 

Jeśli nadal jesteś spóźniony i nie masz czasu na powstrzymanie swoich emocji, wymyśl powód, dla którego jesteś sentymentalny:

  • Cytuj ciężką reakcję alergiczną.
  • Udawaj, że ziewasz. Kiedy ziewasz, oczy często stają się czerwone i wodniste. 
  • Wyjaśnij, że jesteś chory lub źle się czujesz. Umożliwi to opuszczenie lokalu. 
  • Udawaj, że masz plamkę w oku.
  • Spróbuj kichnąć. 

Jak sprawić, by nie płakać, jeśli naprawdę tego chcesz 

Wszyscy ludzie są różni, każdy ma swój charakter i na swój sposób reaguje na różne sytuacje. Niektórzy są tak silni emocjonalnie, że nie uronią łzy nawet w najtrudniejszym momencie. A inni wręcz przeciwnie, potrafią wybuchnąć płaczem nawet przy niewielkich kłopotach. Bardzo nieprzyjemnie jest denerwować się jakimkolwiek powodem z nieznajomymi, współpracownikami lub przyjaciółmi. To pokaże twoją słabość. 

Jednak powstrzymywanie uczuć i nie dawanie upustu łzom również nie jest tego warte, ponieważ nie złagodzi to stresu psychicznego, a jedynie pogorszy stan zdrowia i doprowadzi do zaburzenia depresyjnego. 

Ludzie, którzy często płaczą, czasami nie mogą od razu zorientować się i kontrolować łzawienia. U takich osób mokra im oczy w najbardziej nieodpowiednim momencie – nagana od szefa, uwaga nauczyciela, chamstwo w transporcie publicznym. 

Najbardziej nieprzyjemnym uczuciem jest ucisk w gardle, przez który głos zaczyna drżeć i nie możesz już spokojnie mówić. Aby tego uniknąć, posłuchaj następujących wskazówek: 

  • Wypij szklankę wody tak dużymi łykami, jak to możliwe. 
  • Wdychaj i wydychaj powoli 10 razy. 
  • Zmień pozycję ciała, jeśli siedziałeś – wstań, jeśli stałeś – usiądź. 
  • Pociągnij kosmyk włosów, aby spowodować fizyczny ból. 
  • Spróbuj zapamiętać numer telefonu swojej mamy lub męża.
  • Wyobraź sobie znajomego, który obraził cię w wyszukanym kostiumie.

Są to najskuteczniejsze metody tłumienia łez. Nie polecam używać ich cały czas, czasem trzeba płakać i pomijać wszelkie trudy. Dzięki płaczowi wyrzucamy z siebie całą negatywność i serce staje się dla nas łatwiejsze.

Co zrobić, gdy narasta burza emocji

Jeśli jesteś podatny na ciągłe przejawy sentymentalizmu, te wskazówki będą odpowiednie: 

  • Pokonaj wszystkie trudności, gdy nadejdą. Kłopoty nie przychodzą same, jeśli nie walczysz z nimi w odpowiednim czasie, spadną na ciebie jak śnieżka, przez to tracisz serce i zaczynasz współczuć sobie. W tej sytuacji nie można obejść się bez łez. Aby nie znaleźć się w takiej sytuacji, dokładnie i dokładnie zaplanuj swój czas, zrób listę trudności, na początku zapisz te, które należy teraz rozwiązać. Następnie usiądź i spokojnie zastanów się nad opcjami rozwiązania wszystkich problemów, które nagromadziły się na twoich ramionach. Pokonanie wszystkich trudności uczyni cię silniejszym i bardziej pewnym siebie. 
  • Nastaw się na pozytywną falę. To normalne, że ludzie płaczą podczas oglądania smutnego melodramatu lub słuchania muzyki z tekstami. Ale stan emocjonalny musi mieć granice. Nie powinieneś się denerwować i płakać z najmniejszego powodu, nie powinieneś się poddawać i poddawać. Szukaj pozytywów, nie myśl o negatywach. 
  • Przy ciągłym stresie osoba traci stabilność emocjonalną, zamienia się w słabą osobowość. Aby temu zapobiec, pozwól swojemu ciału zrelaksować się: zapisz się na zajęcia jogi, potańcz, odwiedź basen lub salę fitness, spędzaj czas z najlepszymi przyjaciółmi, weź kąpiel i dodaj do wody olejki eteryczne. Codziennie zmieniaj swoją pracę lub negatywne środowisko i daj sobie czas na odpoczynek. 
  • Znajdź coś, co Cię interesuje. Hobby odciąga nas od codziennych problemów, pozwala ciału odpocząć i nabrać sił. 
  • Nie bierz sobie krytyki do serca. Nie zwracaj uwagi na wypowiedzi innych osób dotyczące Twojego wyglądu i inteligencji. 
  • Zwalczaj uzależnienie od opinii innych ludzi. 
  • Nie kumuluj w sobie urazy, albo wybacz ludziom, którzy cię obrazili, albo porozmawiaj z nimi, dlaczego ci to zrobili. Czasami, aby w pełni zrozumieć sytuację, konieczne jest wysłuchanie opinii dwóch stron. 
  • Nie denerwuj się drobiazgami, zadbaj o swój układ nerwowy. 

Traktuj życie spokojnie, nie angażuj się w samobiczowanie z powodu trudności życiowych, absolutnie każdy się z nimi mierzy. Nie zastanawiaj się, co myślą o Tobie ludzie, słuchaj tylko swojej opinii.

13 skutecznych sposobów na powstrzymanie smutku

  1. Ćwicz techniki oddychania. 
  2. Zsuń się, aby się rozproszyć. 
  3. Napnij mięśnie, aby poczuć się pewniej. 
  4. Wypij zimny napój lub zimną wodę. 
  5. Unikaj nieprzyjemnych chwil. 
  6. Zwracaj uwagę na swoje myśli i skupiaj się tylko na pozytywnych.
  7. Odwróć się i patrz na coś, aż się uspokoisz. 
  8. Pozbądź się guza w gardle, pijąc wodę.
  9. Czytaj pozytywne książki. 
  10. Słuchaj muzyki, która pasuje do Twojego nastroju. 
  11. Rób plany na przyszłość. 
  12. Mówić do siebie. 
  13. Pozwól sobie płakać, jeśli nikt cię nie widzi. 

Czasami trzeba dać upust emocjom

W tym artykule szczegółowo opisałem wszystkie sposoby, jak nauczyć się powstrzymywać łzy podczas rozmowy i nigdy nie płakać z powodu urazy, nawet jeśli naprawdę tego chcesz. Postępuj zgodnie z moimi zaleceniami, przestań być smutny i żyj szczęśliwym życiem! 

Zadać pytanie

Łzy pomagają rozładować się psychicznie, chronią przed stresem. Nie powstrzymuj płaczu, a uwolnisz się od wszelkich trudności życiowych i naładujesz emocjonalnie. Możesz także podzielić się swoimi doświadczeniami z bliskim przyjacielem, który cię zrozumie, uważnie wysłucha i udzieli cennych rad. Po tej rozmowie poprawi Ci się nastrój i zostaniesz naładowany optymizmem. 

Julia Wisniewski
Julia Wisniewski
Rate author