Jak zmienić charakter i ulepszyć: czy można zmienić ludzkie zachowanie na lepsze – wskazówki psychologii

jak zmienić charakter

Środowisko

Tu liczy się kultura, religia, a także życie w mieście czy małej wiosce. Zwykle zależą od tego wartości, postawy i normy zachowania. Porównując kobietę ze Wschodu wychowaną w muzułmańskich tradycjach i kobietę z Zachodu, widzimy dużą różnicę w temperamencie. To, jak zmienia się charakter, kiedy się poruszasz, nie oznacza, że ​​fundamentalne przekonania zostaną zachwiane.

Sfera zainteresowań i pracy

Wybierając pracę, niektórzy chcą mieć mobilne miejsce – komunikację, podróże, podczas gdy inni lubią cyfry i prywatność. Z hobby też: osoba pedantyczna i skrupulatna jest bardziej skłonna do haftowania, kolekcjonowania modeli samochodów, a porywcza, energiczna osoba uwielbia sporty, sporty ekstremalne.

Znajdowanie nowych zainteresowań jest jednym ze sposobów wpływania na charakter. Jeśli nie masz wystarczającej wytrwałości, powinieneś zacząć wyplatać koraliki, zbierać puzzle, próbować robić na drutach.

Również w trakcie zmiany pracy lub poszukiwania hobby następuje zmiana w kręgu komunikacji, pojawiają się nowe osoby, które mimowolnie chcą naśladować. Ale w przeciwieństwie do dzieciństwa dorosły potrafi analizować – co dokładnie przyciąga mnie do tej osobowości, jakich jego cech jeszcze nie posiadam.

Czy w życiu można zmienić charakter?

Oczywiście nasze cechy się zmieniają. Niektóre ewoluują, przechodząc od prymitywnych i jednostronnych (dzieci i młodzież cechuje idealizacja i krytyczny umysł, podział na czarno-białe, dobro i zło) w głębsze i bardziej różnorodne. Drugi – ustępuj miejsca przeciwnemu lub zupełnie nowemu.

Wcześniej w psychologii uważano, że temperament rozwija się całkowicie w wieku 25 lat, ale tak nie jest. Osobowość zmienia się w bardziej dojrzałym wieku.

Czy można samodzielnie zmienić swoją postać?

Różni ludzie mają różne skłonności do zmian. Niektórzy są bardziej podatni na zmiany, inni mniej. Ale w każdym razie będziesz musiał wykonać nad sobą dość poważną pracę, która obejmuje introspekcję i późniejszą korektę zachowania. Pamiętaj też, że nawyki kształtują nasze cechy, często rzucenie palenia i alkoholu lub codzienne ćwiczenia mogą mieć duży wpływ na nasze życie.

Skutecznym sposobem rozwiązania problemu jest skontaktowanie się ze specjalistą. Zapisz się na konsultację , a pomogę Ci zrozumieć siebie i doradzę, jak dostosować swoją osobowość.

Zalecenia psycholog Darii Milay: jak zmienić swoją postać

Programy indywidualne dobierane są w zależności od typu psychologicznego. Ale jeśli chcesz zacząć dostosowywać się, musisz kierować się poniższymi wskazówkami.

Na lepsze

  • Zważ swoje za i przeciw, rób to tak otwarcie, jak to możliwe, będąc sam na sam ze sobą.
  • Znajdź powód do zmiany. Czy lenistwo utrudnia Ci poszukiwanie pracy? Nieuprzejmość – mieć związek miłosny? Musisz się zmotywować, znaleźć cel.
  • Czytaj dobre książki w zamyśleniu. Klasycy wychowali swoje pokolenie na powieściach, w nich jest duży udział moralizowania – zło i wady są zwykle wyśmiewane lub karane, cnota triumfuje.
  • Rozwijaj samokontrolę. Powstrzymaj gniewne wybuchy, negatywne emocje. Jest to bardzo przydatne w życiu.
  • Szukaj pomocy u przyjaciół i rodziny, pytaj, jakie cechy są w tobie przesadne lub nadmiernie rozwinięte.

Za trudniejsze

  • Zdyscyplinuj się. Wyznacz sobie cel i osiągnij go, wyćwicz bieganie rano lub wypij tylko jedną filiżankę kawy, zacznij brać prysznic kontrastowy, jeśli to konieczne – przejdź na dietę lub ćwicz.
  • Zapisz cechy, które chcesz w sobie zobaczyć.
  • Bądź odporny na manipulacje i prowokacje.
  • Spróbuj się uśmiechnąć – pozytywne spojrzenie na świat pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele.
  • Walcz ze swoimi kompleksami i lękami, większość z nich jest wytworem wyobraźni.
  • Naucz się słowa „nie” i używaj go, gdy jest to korzystne. Wystarczająca dobroczynność w pracy, opóźnienia, blokady i spędzone tam weekendy, broń swojego punktu widzenia i praw.
  • Kochaj siebie. To jest umiejętność zapewniania siebie. Tylko kobieta, która dba o swoje ciało, zdrowie i satysfakcję moralną, jest w stanie odczuć prawdziwe zainteresowanie z zewnątrz.

Czy osoba może zmienić swój charakter nie do poznania

Jeśli potrzebujesz nie tylko poprawić obraz, ale także całkowicie go zmienić, dosłownie „zacząć od zera”, to powinieneś postępować zgodnie z zaleceniami:

Zadać pytanie
  • Przeprowadź analizę osobowości. Jesteśmy przekonani, że znajdziesz cechy, które warto zachować.
  • Zaakceptuj wszystkie swoje wady i zalety. Dopiero po uświadomieniu sobie okazji nadejdzie zmiana. Nigdy nie jest za późno, aby być nowym.
  •  Rozejrzeć się. Czy w Twoim otoczeniu jest osoba, na którą powinieneś zwrócić uwagę?
  • Wyobrażać sobie. Wyobraź sobie, że jesteś odnowiony – kim jesteś?
  • Zmień swoje otoczenie: garderobę, mieszkanie, miasto, przyjaciół, pracę.

3 cechy, których trzeba się pozbyć

Istnieją cechy, które są gorsze od pozostałych, są to:

  • Lenistwo. To sprawia, że ​​odkładasz na jutro to, co możesz zrobić dzisiaj, ale co musisz zrobić wczoraj. Walka z nią nie jest łatwa, ponieważ musisz zaszczepić samodyscyplinę. Po prostu zrób to, sporządzając pisemny plan dnia, rutyny lub zadań. Mogą to być zajęcia sportowe, sprzątanie, gotowanie i inne prace domowe, czytanie książek, nauka języka obcego.
  • Niska samo ocena. Pewność siebie i odpowiedni poziom samowystarczalności można zaszczepić poprzez znalezienie dobrej pracy, robienie rzeczy, na które wcześniej nie mogłeś się odważyć, takich jak skoki spadochronowe czy zrobienie sobie tatuażu. Zmiany zewnętrzne pomagają kobietom dobrze – aktualizację garderoby, zmianę stylu, modną fryzurę.
  • Negatywne myślenie. Są to frazy, które zaczynają się od „Nie wiem”: „Nie wiem jak”, „Nie mogę”, „Jestem brzydki”, „Nie jestem na to wystarczająco inteligentny”, „Nie mam umiejętności” i tak dalej. Nie można uzyskać wyników bez próby ich osiągnięcia.

Zmiana charakteru: 5 kroków do sukcesu

Postępuj zgodnie z instrukcjami etapami, każdy krok powinien być zakończony z najwyższą uczciwością i rozwagą.

Analiza

Możesz prowadzić dziennik przez kilka tygodni, ale zapisuj nie wydarzenia, ale cechy, które wykazałeś w sytuacjach. Na przykład: „Dzisiaj byłem zbyt leniwy, żeby chodzić na siłownię” lub „Ze względu na przestrzeganie zasad nie zgodziłem się z kolegą i spieprzyliśmy projekt z mojej winy”. Tu powinno być miejsce na cechy pozytywne, to bardzo ważne, na przykład: „Robiłam babeczki do pracy, programista z kolejnego działu powiedział, że jestem bardzo ekonomiczna i kobieca, zaprosiłam ich na randkę”. Po miesiącu możesz zapisać wszystkie cechy w dwóch kolumnach – wady i zalety.

Widok z zewnątrz

Spójrz na kogoś, kto zachowuje się w podobny sposób. Zwykle łatwiej jest ocenić innych niż siebie. Pamiętaj, to samo można powiedzieć o tobie.

Wzór do naśladowania

Stwórz wspólny wizerunek – pewność siebie jak siostra, radość jak koleżanka ze studiów. Mogą to być znane lub znane osobistości, idole.

Kontrola

Wyznaczaj cele i osiągaj je. Nawyk utrwala się na trzy tygodnie – to minimum podczas testowania samokontroli. Aby ułatwić sobie życie, możesz zachęcić siebie lub ułożyć harmonogram, użyj kalendarza.

Dobre uczynki

Nie ma potrzeby szukać babci z paczkami, aby przenieść je na drugą stronę ulicy. Każda osoba potrzebuje dobrego nastawienia. Komplement, zaoferuj wszelką pomoc, jaką możesz. Wyznacz sobie cel zbierania co najmniej 10 podziękowań dziennie.

Wniosek

W artykule mówiłem o tym, czy można zmienić charakter osoby zgodnie z psychologią i jak to zrobić. Obejrzyjmy wideo, aby zakończyć temat.

Julia Wisniewski
Julia Wisniewski
Rate author