Jedz orzechy laskowe – naładuj się witaminami

Jedz orzechy laskowe - naładuj się witaminami ...

Owoce uprawianego gatunku dzikiej leszczyny uwielbiają dorośli i dzieci. Orzechy laskowe to mały orzech o przyjemnym, bogatym smaku, który słusznie uważany jest za najbardziej przydatny na świecie. Jądra są spożywane na świeżo, dodawane do przystawek, sałatek i ciast. Nasi przodkowie uważali go za magiczny i używali go do gotowania i zapobiegania różnym dolegliwościom. Jakie jest zastosowanie produktu roślinnego dla organizmu człowieka?

Unikalna kompozycja orzecha

Zalety orzecha wynikają z bogatego składu mineralnego i witaminowego. Orzechy laskowe są źródłem witamin ważnych dla normalnego życia:

  • ZA;
  • kwas askorbinowy;
  • Witaminy z grupy B;
  • MI;
  • PP.

Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne dla człowieka:

  • stearynowy;
  • linolowy;
  • mirystyczny;
  • palmitynowy;
  • oleinowy.

Orzechy laskowe są identyczne pod względem wartości białka z mięsem drobiowym, ponieważ zawierają dużo białka i niezbędnych aminokwasów.

Ten skromnie wyglądający orzech ma wysoką wartość energetyczną i odżywczą. Szybko uzupełnia zapasy potasu, chloru, kobaltu, magnezu, fosforu, siarki, cynku, żelaza i jodu. 100 g produktu zawiera 288 mg wapnia i 1125 mg miedzi.

Zawartość kalorii

Orzechy laskowe są bardzo pożywne. W 100 g ziaren jest prawie 700 kcal, więc nie powinny dać się ponieść emocjom, aby nie nabrać dodatkowych kilogramów. Garść orzechów jest dobra na przekąskę, ponieważ praktycznie nie zawierają węglowodanów. Dietetycy zalecają spożywanie nie więcej niż 30 g obranych ziaren orzecha na raz.

Przydatne właściwości dla ludzkiego organizmu

Produkt roślinny jest szybko wchłaniany przez organizm. Ten naturalny proces pomaga nasycić komórki substancjami odżywczymi, które pozytywnie wpływają na ich funkcjonowanie. Regularne stosowanie orzechów laskowych to skuteczne zapobieganie rozwojowi patologii narządów i układów organizmu.

Jaki to ma wpływ?

Witaminy z grupy B i potas normalizują pracę mięśni i układu sercowo-naczyniowego. Pomagają naczyniom i mięśniom serca zachować elastyczność.

Orzechy laskowe zawierają paklitaksel, specjalną substancję, która może hamować procesy patologiczne i nieuporządkowany podział komórek nowotworowych.

Orzechy są spożywane w celu wzmocnienia układu nerwowego i zwalczania skutków stresu. Garść orzechów dziennie jest lepsza niż jakikolwiek lek przeciwdepresyjny, aby pozbyć się bezsenności, drażliwości i bólów głowy.

Dodanie orzechów laskowych do codziennej diety może pomóc obniżyć poziom cholesterolu. Wpływa również na produkcję insuliny i poziom glukozy we krwi ze względu na wysoką zawartość magnezu i manganu.

Działa jako naturalny przeciwutleniacz, usuwając toksyny z organizmu.

Należy zauważyć, że wprowadzenie orzechów laskowych do diety jest korzystne dla naskórka: wygładza, staje się bardziej elastyczny i czysty.

Pomaga poprawić pamięć i koncentrację, normalizuje funkcjonowanie układu nerwowego, utrzymuje funkcje mózgu osób starszych, zapobiegając rozwojowi choroby Alzheimera i Parkinsona.

Korzyści dla mężczyzn, kobiet i dzieci

Orzechy laskowe są przydatne dla wszystkich płci i grup wiekowych. Kobiety powinny jeść orzechy, aby zachować ich piękno i atrakcyjność. Składniki aktywne preparatu ziołowego poprawiają strukturę paznokci i włosów, a także pozytywnie wpływają na utrzymanie młodości skóry twarzy. Orzechy laskowe są ważnym składnikiem diety ciążowej. Nasyca organizmy przyszłej matki i płodu zestawem cennych pierwiastków śladowych.

Owoce leszczyny sprawdziły się w profilaktyce i leczeniu gruczolaka prostaty u mężczyzn. Dla tych, którzy cierpią z powodu tego problemu, nie będzie zbędne spożywanie 25 g orzechów przed każdym posiłkiem. Pożywna dieta pomoże również poprawić jakość i siłę nasienia.

Orzechy laskowe są również przydatne dla dzieci. Wzmacnia mechanizmy obronne organizmu, pomaga zwalczać infekcje i ułatwia znoszenie przeziębienia. Należy pamiętać, że dzieci od 4 lat mogą jeść orzechy laskowe.

Szkoda orzechów laskowych

Spożywanie większej ilości orzechów laskowych niż jest to zalecane jest wysoce niepożądane. Podczas przejadania się może wystąpić ostry i silny ból głowy z powodu skurczu naczyń głowy. Ponadto nie możesz jeść orzechów, gdy:

  • otyłość;
  • przewlekła choroba wątroby;
  • ciężka cukrzyca;
  • dolegliwości przewodu pokarmowego;
  • indywidualna nietolerancja i alergia na produkt.

Orzechy laskowe mają wiele korzystnych właściwości dla organizmu człowieka. Unikaj nadużywania i zachowaj zdrowie!

Julia Wisniewski
Julia Wisniewski
Rate author