Wegetarianie doświadczają mniejszego stresu niż osoby jedzące mięso

Вегетарианцы испытывают меньший стресс, чем мясоеды

Australijscy naukowcy odkryli, że jedzenie warzyw może zmniejszyć stres i niepokój w organizmie. Jeśli codziennie jesz jedzenie z ogrodu, możesz nawet pozbyć się depresji.

Badaniami objęto ponad 60 tysięcy Australijczyków w wieku 45 lat i starszych. Przez pewien czas prowadzili pamiętniki, w których zapisywali jedzenie, które jedli, ich stan zdrowia i nastrój, w zależności od tego.

Stwierdzono, że osoby, które jadły warzywa 3-4 razy dziennie, zmniejszyły ryzyko stresu o 12%. Osoby, które codziennie jadły 5-7 porcji owoców i warzyw, miały o 14% mniejsze ryzyko stresu.

Potwierdzają to amerykańscy naukowcy – jedz warzywa i owoce przez dwa tygodnie, a Twój nastrój może się znacznie poprawić.

Surowe jedzenie

Jednym z głównych punktów, aby warzywo było korzystne – musi być surowe lub poddane minimalnej obróbce cieplnej – być „aldente”.

Sezonowość

 

Sezonowość

Warzywa i owoce, które wyrosły w klimacie, w którym żyje człowiek iw danej porze roku, są bardzo korzystne. Dlatego w Rosji od jesieni fermentują kapustę i solone ogórki – zachowują witaminy przez cały sezon.

Teraz, gdy organizm jest osłabiony przez zimno, a pochmurna pogoda stwarza smutny nastrój, czas skosztować warzyw. Są cennym źródłem witamin i minerałów, których ludzie tak bardzo potrzebują.

Marchewka

Czego nie zawiera to warzywo korzeniowe: witaminy B, PP, C, E, K, potas, żelazo, fosfor, magnez, jod, fluor i co najważniejsze karoten – witamina A. Jest niezbędna dla organizmu i trudno ją pozyskać z innych produktów.

Marchewka

Minus jeden: marchewki nie są trawione same. Potrzebuje małego źródła tłuszczu, jak każdy olej roślinny.

Cebula

Zielona cebula jest niezbędna w Twojej diecie. Pomoże organizmowi poradzić sobie z wiosennym nieżytem nosa i dolegliwościami. Cebula poprawia metabolizm, oczyszcza krew i pomaga zwalczać raka.

Cebula

Postaw szklankę wody z cebulką na oknie, a wkrótce będziesz miał własny, przydomowy ogródek cennych witamin.

czosnek

Można o nim wszystko powiedzieć jak o cebuli, ale należy dodać, że jest to silny naturalny antybiotyk o szerokim spektrum działania, który zawiera ponad 150 przydatnych substancji.

czosnek

 

Pomidory

Oczywiście teraz są szklarniami i niosą je z daleka, a tam nie wiadomo, jak są przetwarzane, więc kupując ten produkt, lepiej nie oszczędzać pieniędzy. Teraz cena jest równa jakości, a także zapachowi, smakowi i zdrowiu.

Pomidory

Pomidory stymulują pracę nerek i jelit, obniżają poziom złego cholesterolu we krwi. Pomidory są również przydatne w chorobach układu sercowo-naczyniowego i anemii.

Papryka

Zawiera znacznie więcej witaminy C niż cytryny i czarne porzeczki. Papryka zawiera również witaminy z grupy B, P, PP, potas, sód, wapń, żelazo, fosfor.

Papryka

 

Buraczany

Daje jod, magnez, potas, wapń, żelazo, fosfor. Burak poprawia trawienie i przemianę materii, usuwa toksyny i toksyny z organizmu, korzystnie wpływa na pracę żołądka, wątroby, układu krążenia. To naturalny środek przeczyszczający.

Buraczany

 

Kapusta

Ten wyjątkowy produkt jest źródłem witaminy U, której organizm ludzki nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć. Dodatkowo zawiera wszystkie możliwe witaminy i minerały.

Kapusta

Nie zapomnij o innych rodzajach kapusty. Brokuły to źródło witamin z grupy B, które pozytywnie wpływają na pracę układu pokarmowego. Kalafior jest w stanie leczyć nawet zaawansowane formy zapalenia żołądka. Warzywo usuwa cholesterol z organizmu, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, poprawia pracę układu pokarmowego.

Warzywa

 

Warzywa

Szpinak, sałata, koper, pietruszka – bez nich nigdzie nie ma, inaczej wiosną dostaniesz niedoboru witamin.

Julia Wisniewski
Julia Wisniewski
Rate author