Właściwości lecznicze chłodnego prysznica

Właściwości lecznicze chłodnego prysznica

Nie każdy będzie się wspinał pod lodowym strumieniem, i nie każdy może i powinien to robić. I jeszcze jedna rzecz – fajny prysznic, którego zalety mogą być bardzo namacalne, a korzystanie z niego jest o wiele bardziej komfortowe i bezpieczne. Więc, dlaczego warto wziąć chłodny prysznic rano lub wieczorem przed snem?

Lanie chłodnej, ale nie lodowatej wody na ciało ma niezwykle korzystny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. Który to?

Zacznijmy od tego, co oczywiste: wzięcie chłodnego prysznica oznacza rozweselenie rano, odświeżenie po południu i wygonienie zmęczenia wieczorem. Ale dodatkowo, to uzdatnianie wody może pomóc w przypadku wielu chorób i służyć jako środek zapobiegawczy w przypadku wielu chorób.
Chłodny prysznic chroni przed wysokim ciśnieniem krwi, poprawiając krążenie. Zimna woda pomaga oczyścić częściowo zatkane tętnice, zmniejszając tym samym ryzyko zawału serca.

Ważne jest, aby wiedzieć, że nagłe, nagłe zmiany temperatury są przeciwwskazane dla osób z chorobami układu krążenia.

Naukowcy twierdzą, że zimna woda poprawia metabolizm i pomaga utrzymać optymalną wagę. Jaki wpływ na utratę wagi ma chłodny prysznic? Kiedy ciało ochładza się, metabolizm jest przyspieszany w celu ogrzania go. W ten sposób spalasz kalorie. Według naukowców skandynawskich, ekspozycja na niskie temperatury może przyspieszyć metabolizm o współczynnik 15.

“Leczenie” organizmu zimnym strumieniem wody jest znaną metodą utwardzania i wzmacniania układu odpornościowego. Wykazano, że ma on pozytywny wpływ na uwalnianie się białych krwinek, które sprawiają, że organizm jest bardziej odporny na przeziębienia i grypę. Pozytywnie wpływa to na układ oddechowy, a organy są nasycone dodatkową dawką tlenu.

Korzyści płynące z chłodnego prysznica obejmują również psychikę ludzką. Aktywuje ona mózg, w wyniku czego powstają nadnercza produkujące hormon noradrenaliny, który odgrywa ważną rolę w zwalczaniu myśli depresyjnych.

Jedną z przydatnych właściwości chłodnego prysznica jest to, że utrzymuje on Twoją skórę świeżą i elastyczną.

Aby maksymalnie wykorzystać ten zabieg wodny, wskazane jest stopniowe przyzwyczajanie się do obniżania temperatury – należy włączyć chłodniejszą wodę na 10 sekund, a następnie wymienić ją na cieplejszą.

Julia Wisniewski
Julia Wisniewski
Rate author